Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna
W Naszym Przedszkolu organizowana i realizowana jest Pomoc Psychologiczno Pedagogiczna w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów.
Szczegółowa procedura udzielania pomocy znajduję się na stronie internetowej w zakładce Organizacja Pracy.
W przedszkolu realizowane zajęcia logopedyczne przez neurologopedę
- mgr Dorotę Augustyniuk w formie zajęć indywidualnych i grupowych.
Dzieci 3 letnie objęte są tylko zajęcia grupowe.
Przesiewowe badania logopedyczne przeprowadzane są u dzieci z grup 4, 5, 6 letnich, których opiekunowie wyrażą zgodę na badanie.
Rodzice po zapoznaniu się z wynikami badań podejmują decyzję o podjęciu terapii w przedszkolu i osobiście zgłaszają wolę podjęcia terapii do p. logopedy.
Będą na te spotkania wyznaczone dni.
Dzieci z Orzeczeniami i Opiniami oraz zgodnie z zaleceniami w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego i/lub opiniach o wczesnym wspomaganiu rozwoju.
Pani Dorota Augustyniuk zaprasza rodziców na konsultacje, zapisy telefonicznie lub osobiście.
W przedszkolu opieką psychologa (p. mgr Agnieszka Smolik) objęte są w pierwszej kolejności dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i/lub opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju lub opinię o objęciu pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Rodzice dzieci posiadających wyżej wymienione dokumenty proszeni są o kontakt z psychologiem.
Wszelkie bieżące problemy związane z funkcjonowaniem dzieci we wszystkich grupach są konsultowane z psychologiem przez wychowawcę i w miarę potrzeb z rodzicami.
Rodzice, którzy zauważają niepokojące zachowania u swoich dzieci, mają wątpliwości lub pytania dotyczące rozwoju swoich dzieci są zaproszeni do kontaktu z p. psycholog. Konsultacje można umawiać telefonicznie (dzwoniąc do sekretariatu) lub osobiście u p. psycholog.
Zajęcia z gimnastyki ogólnorozwojowej prowadzi pani fzjoterapeuta mgr Milena Stankiewicz, odbywają się 2 razy w tygodniu po pół godziny dla każdej z grup.
Zajęcia indywidualne z fizjoterapeutą mają dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego lub/ i opiniami o wczesnym wspomaganiu rozwoju zgodnie z zaleceniami zawartymi w powyższych dokumentach.
Konsultacje z rodzicami odbywają się zgodnie z potrzebami, po indywidualnym ustaleniu.