§21
Organy między sobą ustalają formy rozstrzygania sporów poprzez:
Rozdział 6
Organizacja pracy Przedszkola
§24
W przedszkolu możliwe jest organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Przedszkole posiada możliwość realizacji wskazań zawartych w opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, w szczególności dysponuje środkami dydaktycznymi i sprzętem, niezbędnymi do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju.
Dyrektor przedszkola powołuje Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju dla każdego dziecka na podstawie:
a) wniosku rodzica do dyrektora przedszkola o przyznanie godzin wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
b) opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
c) oświadczenia rodziców o tym, że dziecko nie korzysta z zajęć organizowanych w ramach wczesnego wspomagania rozwoju w innej placówce oświatowej,
d) pisma zatwierdzającego przydział godzin wczesnego wspomagania rozwoju przez organ prowadzący.
Zespół, o którym mowa w ust. 1, tworzony jest w celu pobudzania psychoruchowego i/lub społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną.
W skład zespołu wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
a) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog
b) psycholog,
c) neurologopeda lub logopeda;
d) inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny (terapeuta integracji sensorycznej, itp.)
Pracę zespołu koordynuje dyrektor przedszkola lub nauczyciel upoważniony przez dyrektora przedszkola.
Zespół szczegółowo dokumentuje działania prowadzone w ramach indywidualnego programu wczesnego wspomagania poprzez:
a) prowadzenie indywidualnych dzienników zajęć,
b) opracowanie indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju,
c) opracowanie oceny postępów dziecka,
d) opracowanie specjalistycznych opinii.
Do zadań zespołu należy w szczególności:
a) ustalenie, na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, kierunków i harmonogramu działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka,
b) nawiązanie współpracy z podmiotem leczniczym lub ośrodkiem pomocy społecznej w celu zapewnienia dziecku rehabilitacji, terapii lub innych form pomocy, stosownie do jego potrzeb,
c) opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka w zakresie realizacji programu, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka,
d) analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie, wprowadzanie zmian w indywidualnym programie wczesnego wspomagania, stosownie do potrzeb dziecka i jego rodziny, oraz planowanie dalszych działań w zakresie wczesnego wspomagania.
Rozdział 7
Zasady odpłatności za pobyt i wyżywienie dzieci w Przedszkolu
§30
Rozdział 8
Nauczyciele i inni pracownicy Przedszkola
§33
Zakres zadań nauczycieli związanych ze współdziałaniem z rodzicami w sprawach wychowania
i nauczania dzieci obejmuje:
Zakres zadań nauczycieli związanych z planowaniem i prowadzeniem pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz odpowiedzialnością za jej jakość obejmuje:
Zakres zadań nauczycieli związanych z prowadzeniem obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji obejmuje:
Zakres zadań nauczycieli związanych ze współpracą ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną, opiekę zdrowotną i inną obejmuje w szczególności:
§39
Rozdział 9
Prawa i obowiązki dzieci
§41
Rozdział 10
Prawa i obowiązki rodziców
§43
Rodzice dzieci uczęszczających do Przedszkola mają prawo do:
Do podstawowych obowiązków rodziców należy:
Rozdział 11
Postanowienia końcowe
§45
6. Traci moc obowiązujący dotychczas Statut Przedszkola Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Króla Maciusia Pierwszego.